V první dekádě první republiky se zásadně proměnily podmínky za nichž mohly československé umělkyně vystavovat v zahraničí a začleňovat se tak nejen do širšího kontextu dobového ženského umění ale rovněž do moderního umění jako celku Političtí představitelé meziválečného Československa si byli dobře vědomi toho že export umění a kulturních hodnot může posílit status mladé demokracie a přinést ekonomický profit a ženské umění pro ně bylo v rámci kulturních výměn a zahraniční kulturní politiky zajímavým artiklem Výstavní katalog se soustředí na zmapování dosud málo studovaného fenoménu ženského umění na české výtvarné scéně dvacátých a třicátých let 20 století a to především skrze jeho úlohu v dobové státní reprezentaci Jeho hlavní součástí bude rekonstrukce nejvýznamnějších vývozních expozic jež se mezi válkami realizovaly pod kuratelou ženských spolků a jež umělkyním z prvorepublikového Československa poprvé ve větším měřítku umožnily vstup na mezinárodní umělecké kolbiště Katalog akcentuje vynikající práce českých meziválečných umělkyň ať již více známých představitelek užitého umění nebo malířek a sochařek jejichž práce bývá neprávem opomíjena Stranou však nenechává ani představitelky dobového středního proudu který byl součástí exportních ženských výstav mezi válkami Ten totiž odrážel nejen doznívající diletantismus v práci řady umělkyň podporovaných mladým státem ale rovněž konformismus a akademickou doktrínu ovládající v této době oficiální propagaci českého umění Kniha vychází v rámci projektu programu Aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity NAKI Ministerstva kultury ČR