Publikace „Vyučování učení a kvalita vzdělání pro 21 století“ prezentuje komplexní systémový přístup ke zkvalitnění vzdělání v České republice který koresponduje s aktuálními požadavky na konkurenceschopnost jedince v současných podmínkách globálního informačního prostředí Obsah publikace by se měl stát teoretickým a praktickým průvodcem všech kteří jsou nebo se stanou řešiteli aktuálního společenského problému vztahujícího se ke zkvalitnění vzdělání K nim řadíme především vysokoškolské učitele obecné didaktiky oborových didaktik didaktik učebních předmětů pedagogické psychologie psychodidaktity studenty učitelství učitele ZŠ a SŠ Vytváření podmínek pro postupné dosahování vymezených cílů vybavenosti je v souladu se „Strategií vzdělávací politiky MŠMT ČR“ která dále zahrnuje nové směry a nová kritéria školního hodnocení i aktuální možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení v rámci tohoto konceptu s časovým výhledem do roku 2020