Předložené skriptum ve svém pojetí představuje komplexní náhled na marketing se speciálním zaměřením na oblast cestovního ruchu Je zřejmé že marketing jako věda i jako umění stále nabývá na svém významu v mnoha oblastech Setkáme se s ním jak ve zcela tradičním pojetí představovaném obchodními výrobními podniky a podniky služeb tak i v méně tradičních oblastech jakými jsou samosprávné činnosti marketing obcí politika marketing politických stran a hnutí sociální oblast marketing neziskových organizací a v neposlední řadě se rozvíjí i trend oborového marketingu který představuje například právě marketing cestovního ruchu Velmi dobře je k tomuto tématu rozpracována i jedna ze strategií zaměřujících se na cestovní ruch kterou je výnosový management Autor zcela v souladu s moderním pohledem na marketing rozšiřuje základní soubor marketingového mixu z tzv 4 P na 8 P která se v současnosti považují například v oboru marketingu cestovního ruchu za standardní přístup Obecně má skriptum vysokou odbornou úroveň výrazně podpořenou mohutnou citací domácích i zahraničních autorů odborné literatury a celou řadou praktických poznatků a příkladů prezentovaných v případových studiích které lze ze značné části připsat přímo autorovi skripta Toto skriptum přináší velmi vhodné doplnění k publikacím zabývajícím se obecným marketingem