Proč děláte to co děláte? Proč jsou někteří lidé a některé společnosti úspěšnější vlivnější inovativnější a bohatší než ostatní? Proč způsob jejich vedení zajišťuje věrné zákazníky a loajální zaměstnance? A proč ti druzí navzdory stejným podmínkám nedokáží úspěch zopakovat? Každá organizace umí vysvětlit co dělá některá i jak to dělá Ale jen velmi málo z nich umí podat vysvětlení PROČ to dělá Protože zisk a peníze nejsou nejsou odpovědí na PROČ jsou jen výsledkem Simon Sinek toužil objevit co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně Při studiu vůdčích osobností a organizací které velkou měrou ovlivnily svět Sinek zjistil že všichni uvažovali jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili JAK a CO zrealizovat Autor tento model nazývá zlatý kruh Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk to jsou vždy jen výsledky Osobnosti a firmy které znají své PROČ nepotřebují manipulovat – ony inspirují Lidé je následují ne proto že musejí ale protože sami chtějí Zaměstnance jejich práce těší spatřují v ní smysl mají zázemí a hrdost Zákazníci jsou loajální ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech imunní vůči manipulacím ostatních Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře kteří sami podnikají budují vedou či teprve plánují že se do něčeho pustí Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky neziskové organizace i politické strany