Vysokoškolská učebnice „Sociální a mediální komunikace“ je určena posluchačům magisterského studia oborů nespecializovaných na sociální a masovou komunikaci Na rozdíl od skript je tento text míněn jako plnohodnotná učebnice méně závislá na ústním výkladu jehož užitečnost tím ovšem nemá být nikterak zpochybněna Tématika zahrnuje základní pojmy z oblasti teorie komunikace a komunikační vědy poznatky ze sociální a mediální komunikace a detailnější analýzu přínosů a rizik soudobých hromadných sdělovacích prostředků Značná pozornost je věnována současnému stavu i předpokládanému vývoji informační společnosti v souvislostech kulturních a sociálních aspektů životního stylu trávení volného času i pracovních aktivit Jedním z hlavních cílů kurzu je systematizování základních znalostí o médiích v případech absence mediální výchovy a jisté doplnění klasických humanitních oborů politologie sociologie filosofie o poznatky a souvislosti spojené s informační společností Výběr témat byl kromě metodicko pedagogického hlediska řízen i snahou o pojetí komunikační vědy jako živého stále se vyvíjejícího a aktuálního oboru proto jsou exponována témata umožňující vnímání komunikace v aktuálních společenských a politických souvislostech Koncepce komunikace je založena na přístupu komunikačních věd ale tématicky práce není omezena tímto oborem Četné přesahy zejména do sociologie a politologie byly nutné k vystižení všech důležitých aspektů mezilidské komunikace na současném stupni vývoje lidské společnosti