Každý i začínající uživatel osobního počítače se setkává s počítačovou grafikou ať už je to přímo v operačním systému nebo některých programových aplikacích S výkonovým nárůstem počítače se stále více uplatňuje 3D počítačová grafika Ta v současné době nachází uplatnění v oblastech CAD CAM počítačových hry nebo při reklamní a filmové tvorbě a jedná se bezesporu o velice zajímavou oblast která láká mnohé počítačové uživatele Celý obsah této knihy pojednává o programu Blender Jde o volně šířitelný multiplatformní dostupný pro několik operačních systémů a zároveň hardwarově nenáročný poměrně silný nástroj určený pro práci s 3D grafikou Umožňuje modelovat jednotlivé objekty i sestavovat rozlehlé scény A to vše dokáže vyrenderovat pokud chceme tak i s využitím raytracingu do jednoho z mnoha druhů bitmapových obrázků Blender toho ale nabízí mnohem více Kromě jiného podporuje i tvorbu animací a disponuje mnohými animačními nástroji Výstupem vaší tvorby tak může být i velmi složitá animace Kniha Blender naučte se 3D grafiku vás tímto vším provede Je určena jak začínajícím tak i středně pokročilým uživatelům kteří by chtěli do světa 3D grafiky proniknout bez velké finanční investice Může být průvodcem nejen těm z vás kteří by se chtěli v budoucnu této oblasti věnovat profesionálně ale i nadšencům kteří berou 3D grafiku jako koníčka a chtějí si udělat představu o tom co vlastně práce 3D grafika nebo animátora obnáší Kniha však může být užitečná i těm kteří se už s nějakým obdobným 3D programem pravděpodobně komerčním setkali Takoví uživatelé pak mohou srovnat nástroje Blenderu s těmi kterými disponuje program který znají A možná budou překvapeni co vše se dá v programu Blender provádět na to že nestojí ani korunu