Kniha je určena: vrcholovému a střednímu managementu podniků především v automobilovém průmyslu a v navazujících odvětvích managementu logistických zasilatelských a dopravních firem odborníkům v centrální sféře podnikovým poradcům studentům logistiky na evropských vysokých školách které jsou členy CEMS event studentům ostatních vysokých škol manažerského ekonomického nebo technického směru V první části zaměřené na logistiku jako zdroj konkurenceschopnosti vysvětluje nejnovější pojetí logistiky založené na službách zákazníkům vedoucí k World Class Logistics a postup jakým lze špičkové úrovně dosáhnout Teoretické závěry kombinuje s praktickými poznatky a s množstvím případových studií z nejlepší praxe uvedených společností Nechybí ani přehled aktuálního stavu uplatňovaných logistických technologií Druhá část prezentuje logistiku jako partnerství mezi firmami Ukazuje narůstající význam outsourcingu v logistice a podrobně se zabývá uzavíráním strategických aliancí s dodavateli a s poskytovateli logistických služeb Uváděné předpoklady spolupráce a dosahované efekty opět dokumentuje na řadě případových studií z oblasti automobilového průmyslu jeho dodavatelů a externích logistických partnerů Tuto část uzavírá velmi aktuální pojednání J H Mosolfa o interkulturálním managementu a o zkušenostech s jeho uplatňováním při společném podnikání v prostředí globalizujícího se trhu