Učební text „Kapitoly z obecné didaktiky “ je určen studujícím kteří se s problematikou vzdělávání a výuky začínají seznamovat a pro něž je velká část pojmů které didaktika používá a které uplatňuje učební text relativně neznámá Jediným spojením se zprostředkovávanou problematikou jsou vlastní zkušenosti studujících které získali v průběhu svého základního a středoškolského studia Tyto zkušenosti jsou však značně subjektivní a omezené časovým odstupem Nemohou být proto vždy zcela objektivní Učební text akcentuje základní problémy obecné didaktiky potřebné jak pro orientaci v teoretické oblasti tak uplatnitelné v konkrétní pedagogické praxi Je současně základním obecným východiskem pro následné studium speciálních didaktik Kapitola věnovaná andragogické didaktice navazuje funkčně na předchozí kapitoly „Didaktiky“ a umožňuje respektovat obecnou problematiku jednotlivých kapitol především pak těch které nejsou vztahovány k základní nebo střední škole Vstup do didaktiky vzdělávání dospělých je proto obsahově vymezen tak aby postihl tématiku která nebyla předmětem předchozího zpracování Charakterizuje osobnost dospělého účastníka vzdělávání odlišnosti jeho vzdělávání a učení ve vztahu k vzdělávání předchozímu vysvětluje frekventované metody výuky Zvláštní pozornost věnuje jednotlivým typům výuky především distančnímu vzdělávání a učení a jeho multimediální podobě Závěrečná část učebního textu věnovaná didaktice andragogické si nečiní nárok na to aby byla chápána jako vyčerpávající zpracování dané problematiky Akcentuje význam distančního vzdělávání a jeho kvalitativní změny v digitálním období Vychází z potřeby uplatňování celoživotního vzdělávání a nastiňuje některé předpoklady k jeho realizaci v současné době