Studijní text „Dějiny vzdělávání od antiky po Komenského“ analyzuje vývoj pedagogické teorie a praxe Uvádí studenty do problematiky výchovy a vzdělávání v antických starověkých státech charakterizuje proměnu středověkého způsobu myšlení které ovlivnilo celkovou koncepci evropské vzdělanosti na dlouhá staletí V souvislosti s vývojem společnosti publikace popisuje návrat renesance a humanismu k původním antickým ideálům Současně se také věnuje období reformace a protireformace Závěrečná část přináší rozbor pedagogického odkazu muže jehož dílo stojí na přelomu epoch středověku a novověku významného reformátora Jana Amose Komenského Jednotlivé kapitoly hodnotí přínos významných osobností které se zasloužily o rozvoj výchovy školy a pedagogiky a zanechaly na tomto poli dědictví jež by nemělo být zapomenuto Součástí textu jsou přílohy obsahující časovou přímku a srovnávací tabulky českých a světových dějin v souvislosti s vývojem pedagogické teorie Každé sledované období je navíc přehledně zpracováno ve formě mentální mapy Publikace je určena nejen studentům pedagogických a dalších společenskovědních oborů ale i širší veřejnosti neboť poukazuje na vývoj vzdělanosti která dala základ celé evropské společnosti