Studijní text postupuje od nutného teoretického minima pojmosloví a teorie vzdělávací politiky k charakteristice moderního historického vývoje a současného stavu vzdělávací politiky a systémů dalšího vzdělávání ve světovém evropském a konečně českém prostředí Poslední kapitolou věnovanou charakteristice vybra ných prvků systému dalšího vzdělávání jako je financování uznávání učení infor mačně poradenský systém a kvalita se pak uzavírá celý tento exkurs do systémů dalšího vzdělávání nástinem konkrétních příkladů a vývoje jejich realizace u nás a v Evropě Cílem textu je nastínit hlavní problémy a tendence které se ve vzdělávání do spělých v evropské dimenzi objevují Rozsah publikace a především tématika která je pro svou referenci k současnosti stále proměnlivá nedovolují přinést syntetický pohled na vzdělávání dospělých v ČR a v Evropě Měl by vám tedy podat základní informace a vytyčit základní problémové okruhy a směry vašemu dalšímu studiu Důležitou součástí studia budou také tutoriály které budou aktualizovat doplňovat a rozšiřovat informace písemné a také zmiňovat jiné a nové skutečnosti