Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.
Monografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu Rakousku a Švýcarsku Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství věk 0–10 let v Německu a elementární pedagogiky věk 0–6 let v Rakousku které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích Monografie přináší výsledky výzkumu který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě – snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově didaktických komponent ve studijních obsazích Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace v České republice Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí vícejazyčnosti a inkluze na pedagogickou diagnostiku partnerství s rodinou management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání