Učebnice si kladou za cíl zaujmout a inovativním způsobem přiblížit dějiny studentům Dosahují toho například navozením dobové atmosféry díky které mohou studenti zažít konkrétní období nebo událost např přibližují to jak vypadal běžný den v domácnosti studenti se mohou zamyslet nad články z dobového tisku přečíst si úryvek z deníku nebo dopisu vojáka na frontě Učebnice staví na propojování informací takže každá kapitola je součástí celku V souladu s RVP Úvod do studia historie Pravěk Staroorientální státy Antické Řecko Antický Řím Evropa po zániku Západořímské říše Slované na našem území na počátku raného středověku Český stát v raném středověku Střední Evropa v raném středověku Společnost umění a vzdělanost v raném středověku Společnost v období vrcholného středověku Mezinárodní vztahy v období vrcholného středověku České země v období vrcholného středověku Lucemburkové Husitská revoluce Vláda Jiřího z Poděbrad Jagellonci na českém trůně Historická laboratoř Rejstřík osobností Slovníček pojmů CO MŮŽETE NAJÍT V UČEBNICÍCH: Infoboxy: Zaměřeno na Věděli jste že? Vyzkoušejte si Zamyslete se Časové osy a historické mapy citáty a myšlenkové mapy Obrázky a fotografi e s popisky vlastní ilustrace Opakování – otázky k zopakování na konci každé kapitoly 5 Ukázky primárních literárních textů a otázky k jejich rozboru a mnoho dalšího Historický experiment: Zážitková dvoustrana na konci každé větší kapitoly díky níž si studenti hravou formou utřídí probrané učivo spojí si jednotlivé souvislosti a zároveň mohou toto učivo vztáhnout k aktuální době Historii si vyzkouší na „vlastní kůži“ více je zaujme Obsahuje otázky pro rozvoj kritického myšlení náměty na projekty diskuzi práci ve dvojicích i ve skupinách