Téma autoevaluace školy se objevilo ke konci minulého století návazně na zvýšení zájmu o téma kvality školy Kvalita školy byla na mezinárodní scéně silně artikulována v OECD od 80 let 20 století Hledali cesty monitoringu i podpory kvality škol i vzdělávacích systémů Paralelně se v rámci managementu promýšlely modely řízení organizací obecně i ve veřejné správě zvlášť 90 léta znamenala pro Českou republiku otevření se těmto světovým trendům ba v nastoleném prostředí svobody a rodící se demokracie se jim dostávalo zvýšené pozornosti Autoevaluace školy jako vlastní hodnocení školy se objevila v novém školském zákoně z roku 2004 Následovalo období systematičtější podpory těchto procesů ve školách i formou různých rozvojových projektů Autoevaluace je chápána jako systematický racionální proces Proto má mít svoji metodologii která bude tento proces reflektovat zabývat se jednotlivými fázemi použitými metodami a postupy O to usiluje předložená kniha