Publikace se tematicky věnuje oblasti oborové resp předmětové didaktiky konkrétně didaktice elektrotechniky která má mimořádný význam pro odborné technické vzdělávání neboť tvoří jeho klíčovou část jak v praxi tak v přípravě učitelů takto zaměřených disciplín Publikace svým obsahem nastiňuje myšlenkový systém který čtenáře uvede do vymezené vědní oblasti a svou logikou utřídění látky i vhledem do soustavy jejího výkladu poskytuje potřebné teoreticko praktické poznání Rozšiřuje tak základ který je učiteli dán obecnou didaktikou o oborovou předmětovou didaktiku která své poznatky čerpá z obecné pedagogiky a didaktiky ale především z příslušné odborné dimenze přípravy učitele elektrotechnických předmětů Kromě rozboru témat spojených s předmětovou didaktikou jsou součástí publikace rovněž výsledky několikaletého výzkumu v oblastech moderních technologií nástrojů rozvíjejících technologickou a zároveň digitální gramotnost Publikace je z hlediska svého zaměření unikátní nemající v rámci středoevropského regionu obdoby Je určena především studentům učitelství odborných předmětů ale také začínajícím i praktikujícím učitelům a všem ostatním kteří mají zájem promýšlet své dosavadní zkušenosti v oboru elektrotechniky v souvislosti se vzděláváním dalších generací v rámci technologických možností 21 století