Potřeba vědomosti o anatomii lidského těla se promítá do mnoha oborů a oblasti lidského vzdělávaní Literatura k tomu vytvořená je velmi obsáhlá v mnoha směrech téměř dokonale zpracovaná a lze v ni najit všechno co je k velmi podrobnému studiu zapotřebí Nejhlubší znalosti získávají studenti na lékařských fakultách kde je celý systém informací založen na přednáškách demonstracích praktických a pitevních cvičeních Odtud si odnášejí ucelený pohled na celou problematiku získávají tak potřebné podrobné a velmi rozsáhle znalosti Učebnice anatomie pro lékařské fakulty a příslušné atlasy je radost prohlížet a číst Pro studium v nelékařských oborech představují však tak rozsáhlé množství informací že jenom málo studentů je schopných se v nich orientovat a učit se z nich Platí to i o učebnicích nebo skriptech přinášejících v přehledu výrazně stručnější informace Dostatek až nadbytek učebních textů sám limituje smysluplnost jakékoli představy přinést do tohoto systému vzdělávaní něco nového Jakákoliv snaha nabídnout potom nějaký jiný pohled a připravit další texty ke studiu je nejen troufalé ale možná i bez očekávaného efektu Vychází však z potřeby vzdělávaní studentů jejichž počáteční znalosti z anatomie jsou velmi malé u některých téměř žádné Celý systém vysokoškolské výuky anatomie bakalářských programů zdravotnických fakult se teprve utváří v posledních letech často je omezen pouze na přednášky Navazující někdy dosud pouze připravované demonstrace a praktická cvičeni musí tyto informace zopakovat rozšířit a procvičit Účelem těchto předložených anatomických listů je doplnit textem přednášky podle nich vytvořené Nabídnout studentům základní znalosti o stavbě lidského těla stručnou srozumitelnou formou aniž by příliš utrpěly jednotlivé vztahy a souvislosti Mohou být brány jako nezbytně nutné informace z anatomie které si studenti potřebují odnést k dalšímu studiu navazujících klinických oborů