Profesionální fotbal ještě nikdy nebyl tak globálním fenoménem jako dnes Ve světě prakticky zcela propojeném digitální infrastrukturou ztrácejí význam hranice států i vzdálenosti mezi kluby a jejich publikem Fotbaloví fanoušci mohou díky televizním či internetovým přenosům sledovat všechna soutěžní utkání svých oblíbených týmů bez ohledu na to že se odehrávají tisíce kilometrů daleko třeba i na jiném kontinentu Kromě toho s nimi kluby sdílejí další informace na svých webových stránkách či profilech na sociálních sítích Kniha renomovaného autora přináší čtenáři komplexní pohled na ekonomiku profesionálních evropských fotbalových klubů a soutěží Autor pracuje s množstvím pramenů od předchozích tematicky obdobných studií až po statistické publikace Evropské fotbalové asociace UEFA Podrobně a v historických souvislostech rozebírá strukturu příjmů fotbalových klubů v níž hrají stále větší roli sponzorské platby či podíl z vysílacích práv To koresponduje s výše zmíněnou orientací na fanoušky z celého světa Kniha je určena nejen odborníkům věnujícím se dané problematice ale i manažerům a podnikatelům kteří se chtějí seznámit s širokým potenciálem byznysu fotbalového prostředí V neposlední řadě přináší nové informace širší skupině lidí zajímajících se o fotbal Je zároveň učebnicí pro studenty managementu sportu a dalších oborů na vysokých školách sportovního zaměření