Rozvoj Internetu a zejména vývoj v oblasti sociálních sítí v posledních letech znamenají radikální přelom v řídicí praxi Prudce se rozvíjí nároky na kvalitu procesního řízení do hry vstupuje potřeba flexibility a spojení podnikových strategií s operativními činnostmi a také nároky na nové způsoby myšlení v oblasti marketingu a obecně s novými přístupy k zákazníkům Kniha renomovaného autora přináší čtenáři komplexní pohled na informační systémy v prostředí podnikové praxe a jejich využití při strategickém rozhodování podniků a organizací Věnuje se problematice podpoře procesního řízení a process miningu na operativní úrovni Kniha má dvě důležité stránky a to teoreticko metodologickou a pak zejména aplikační Velmi významná je svými konkrétními příklady z praxe včetně případových studií V tomto ohledu jsou hodnotné zejména případové studie a autorův rozbor situací těchto konkrétních příkladů První kapitola podává stručný přehled o obsahu cíli a metodice publikace Autor čtivou formou ukazuje základy procesního modelování včetně nástrojů pro realizaci v praxi Díky tomu má čtenář možnost vidět přímé uplatnění teoretických metod Druhá kapitola představuje historický vývoj a analýzu současného stavu v oblasti řízení podnikových procesů Dále objasňuje základní teoretické pojmy jako procesní řízení podnikový proces a jeho typy základní role v řízení podnikových procesů a představuje také příbuzné disciplíny Třetí kapitola je věnovaná životnímu cyklu procesního řízení a podává příklady konkrétních podnikových procesů zaměřuje se na jejich identifikaci vyhledávání analýzu zlepšování a automatizaci V závěru je představena BPM případová studie procesu fakturace v softwarovém nástroji Bizagi Čtvrtou kapitolou začíná návrhová a aplikační část publikace s důrazem na formální definice procesních modelů které se používají při řízení podnikových procesů Pátá kapitola představuje pomyslné vyvrcholení publikace a prezentuje formální principy process miningu návrh využití pokročilých process miningových metod a aplikaci process miningových principů v případové studii reklamačního procesu v analytickém softwarovém prostředí Disco Kniha je určena pracovníkům IT praxe manažerům podnikatelům ale i akademickým pracovníkům Je zároveň moderní učebnicí pro studenty vysokých škol