Monografie „Sociální marketingové kampaně v Česku IV Ochrana životního prostředí“ mapuje kampaně které byly na toto téma vytvořeny a realizovány na území České republiky od roku 1990 až do současnosti Na základě analýzy kampaní ukazuje různorodost komunikace souvisejících témat pomocí mediálních kampaní eventů ve veřejném prostoru aktivit v online prostředí vzdělávacích aktivit ve školách nebo jiných prostorech Závěry analýzy naznačují že existují témata jimž je věnována větší pozornost stejně jako témata spíše opomíjená Až na výjimky lze tvrdit že u většiny témat neexistuje dlouhodobá kontinuální komunikace která by vytvářela předpoklad k tomu aby se společenské smýšlení a chování skutečně změnilo požadovaným směrem K dalším problémům může patřit to že jistá část kampaní nemá detailně definovanou cílovou skupinu a obrací se tedy na obecnou veřejnost nebo že u velké části kampaní není sledována a vyhodnocována jejich efektivita K pozitivním zjištěním patří že podstatná část kampaní se obrací na mladé lidi od žáků základních škol až po mladé dospělé Většina kampaní z této oblasti pochází od neziskových organizací ale i institucí veřejné správy které tak mají možnost veřejné smýšlení o daných otázkách významně ovlivňovat Tato monografie je čtvrtým dílem monografické řady jejímž cílem je postupně zmapovat všechny tematické oblasti jimž se sociální marketing a sociální marketingová komunikace v České republice věnuje První díl nesl podtitul „Ochrana zdraví“ druhý „Bezpečnost a prevence zranění“ třetí „Lidská práva“ další díly budou věnovány problematice společenské angažovanosti a prosazování zájmů ve společenské oblasti