Kniha „ART OF CREATIVITY ”sestává ze dvou obsahově odlišných částí Kapitoly 1 4 jsou více teoreticky pojaté snaží se postihnout podstatu kreativity a zachytit její aspekty zatímco druhá podstatně rozsáhlejší část knihy – počínaje 5 kapitolou má spíše praktický význam a zabývá se metodami a použitím kreativního myšlení v praxi Pojetí kreativity je praktické zaměřené do komerční oblasti jak ostatně nasvědčuje podtitul a nechává stranou ostatní sféry kreativní reality zejména umění Autoři vycházejí z výkladu pojmu kompetence uvádějí základní teorie pokoušejí se vysvětlovat kreativitu z mnoha stran zabývají se kreativní osobnostní schopnostmi vztahem k inteligenci aspekty tvůrčího myšlení biologicko psychosociálním modelem kreativity Teoretická část obvykle otráví čtenáře složitým výkladem zde je však podána teorie názorně pochopitelně – a dokonce i čtivě Složité věci jsou vysvětleny vcelku jasným způsobem Více prostoru věnují autoři praktickému využití kreativity – řešení problémů praktickému použití metodám a také bariérám Využívají zkušeností z velké a inovativní výrobní organizace Proto má kniha značný přínos pro praktiky Není zbytečně upovídaná na některých místech je až lakonicky stručná a na celkem malém prostoru dokáže vyjádřit vše co je v této oblasti podstatné Pěkně jasně a stručně popsané metody: stačí vzít si knihu před sebe a podle návodů postupovat Inspirace pro každého kdo chce změnit věci kolem sebe nebo svůj vlastní způsob myšlení