Publikace je zaměřena na specifickou část marketingu a to chování spotřebitelů Informace o spotřebním chování obyvatel jsou velmi cenné a tvoří základní východisko formulace marketingové strategie podniku V první kapitole je vysvětlen pojem „spotřební chování“ a jsou objasněny základní modely sledování spotřebního chování V dalších kapitolách jsou pak podrobněji vysvětleny faktory které chování jedince jako spotřebitele významně ovlivňují kulturní a sociální prostředí osobní predispozice a psychika Samostatná kapitola podrobně přibližuje průběh kupního rozhodování spotřebitele ale rovněž jeho ponákupní chování V rámci této kapitoly jsou také vysvětleny například typy rozhodovacích procesů či tzv adopce nových výrobků Poslední šestá kapitola je věnována otázce segmentace spotřebitelů; jsou popsány jednotlivé fáze procesu segmentace trhu a vysvětleny hlavní koncepty metody a techniky tohoto procesu Teoretické pasáže jsou vhodně doplněny aktuálními daty z rozsáhlého výzkumu společnosti MEDIAN