Kniha pojednává o janáčkovských režiích Václava Věžníka Vytvářel je především na scéně brněnské opery v sedmdesátých a osmdesátých letech 20 století a jeho režie měly nelíčený úspěch a desítky repríz Václav Věžník zásadně ctil partituru kterou znal do nejmenších detailů a nikdy nešel proti záměru skladatele Proto měly jeho režie velkou emocionální hloubku a přesvědčivost Václav Věžník vytvořil režie všech Janáčkových oper s jedinou výjimkou jíž byla Šárka ale nejen to: v roce 1958 byl dokonce režisérem premiéry Janáčkovy dosud nikdy neuvedené opery Osud Kniha sleduje vývoj Věžníkových režijních názorů a ohlasy na jeho inscenace v tisku u nás i v cizině a dává rovněž prostor pro vyjádření předních brněnských umělců kteří s Václavem Věžníkem na jeho režijních počinech spolupracovali